Brak tego podstawowego, fizycznego elementu identyfikującego Twój pojazd na drodze stwarza poważny problem, szczególnie w razie kontroli. Według przepisów każdy samochód musi posiadać komplet, czyli dwie tablice rejestracyjne – umieszczone z przodu lub z tyłu.
Ten sześciostronicowy dokument wydawany przez wydział komunikacji, ma w sobie wiele istotnych informacji, które mogą posłużyć do identyfikacji konkretnego modelu pojazdu, ale również jego właściciela.
Kwestie związane z obowiązkowym ubezpieczeniem samochodu są zawsze gorącym tematem dla właścicieli pojazdów mechanicznych, ponieważ zahaczają mocno o ich osobiste finanse. Jednym z ważniejszych zagadnień, jakie należy poznać, jest szkoda całkowita.
W przypadku chęci fizycznego pozbycia się swojego auta należy dopełnić wszelkich formalności, aby nie figurowało ono już w bazach danych. Jak wyrejestrować samochód? Można to zrobić przez internet.
Wymiana niesprawnych elementów w aucie potrafi przysporzyć nieco problemów. Zwłaszcza jeśli ma się małą wiedzę i niewielkie doświadczenie w tym zakresie. Na szczęście istnieje jeden bardzo łatwy sposób na szukanie potrzebnych produktów samochodowych.
Stacje demontażu mają obowiązek przyjmować do utylizacji wszystkie maszyny, które nie nadają się już do dalszej eksploatacji. Nie oznacza to jednak, że w każdym przypadku można liczyć na dokładnie takie same warunki. Złomowanie niekompletnego pojazdu wiąże się z kilkoma obostrzeniami.
Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej jest obowiązkowe dla każdego kierowcy. Niemniej dochodzi czasem do sytuacji, w których przestaje być opłacane. Co wówczas zrobić z takim pojazdem?
Podczas korzystania z usług świadczonych przez stację demontażu zostanie się poproszonym o okazanie szeregu dokumentów niezbędnych do dopełnienia wszelkich formalności. Jednym z nich może być upoważnienie do zezłomowania samochodu.
Każda rzecz w końcu przestaje być przydatna. Nie inaczej wygląda to w przypadku aut. Zazwyczaj kończą one swój żywot w stacji demontażu pojazdów, gdzie przeprowadza się złomowanie. To nie tylko legalna i ekologiczna droga, ale też bardzo opłacalna, ponieważ za kasację otrzymuje się gotówkę.
Stare i nieużywane samochody nadają się już tylko do demontażu. Sama utylizacja potrafi przynieść sporo korzyści – nie tylko ekologicznych, ale też finansowych. Niemniej do kasacji trzeba się odpowiednio przygotować. Chodzi m.in. o skompletowanie odpowiednich dokumentów oraz zaświadczeń. A czy jest możliwe złomowanie auta bez przeglądu? Dowiesz się o tym dzięki naszemu artykułowi. Zaprasza
Wypadek komunikacyjny, uszkodzenie poszczególnych elementów czy naturalne zużycie się części składowych – to najczęstsze przyczyny utylizacji niepotrzebnych już samochodów. Jednak sam proces kasacji nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać.
Pozbycie się starego auta wiąże się z szeregiem formalności. Na szczęście nie są one aż tak uciążliwe, jak mogłoby się wydawać. Należy jednak wiedzieć, jak wygląda wyrejestrowanie samochodu po złomowaniu, by zgłoszenie odbyło się na czas i przy zachowaniu wszelkich standardów.
Pozbycie się starego auta wiąże się z szeregiem formalności. Na szczęście nie są one aż tak uciążliwe, jak mogłoby się wydawać. Należy jednak wiedzieć, jak wygląda wyrejestrowanie samochodu po złomowaniu, by zgłoszenie odbyło się na czas i przy zachowaniu wszelkich standardów.
Po określonym czasie każda rzecz nadaje się już tylko do utylizacji. Nie inaczej wygląda to w przypadku aut osobowych i innych pojazdów. Na szczęście istnieje wypróbowany sposób na pozbycie się problemu. Trzeba tylko pamiętać o formalnościach, bez których nie dojdzie do autokasacji.
Vehicle Identificataion Number, w skrócie nazywany numerem VIN to najważniejszy identyfikator każdego samochodu. Dzięki niemu dowiesz się wielu kluczowych informacji dotyczących pojazdu, od kraju produkcji, poprzez rocznik, aż po jego wyposażenie. Sprawdź, co to jest numer VIN, gdzie go znaleźć oraz jakich danych dostarcza numer identyfikacyjny pojazdu.
Ze względu na obowiązujące w Polsce i Unii Europejskiej normy emisji spalin wiele z produkowanych współcześnie pojazdów posiada filtr DPF, GPF lub FAP. To jaki filtr zamontowano w aucie zależy przede wszystkim od tego, czy w aucie jest silnik wysokoprężny, czy benzynowy. W teorii filtry DPF miały być samoobsługowym podzespołem, ale niestety w rzeczywistości sytuacji wygląda nieco inaczej. Co to jest DPF? Dlaczego nie działa tak, jak powinien? W jakich samochodach wykorzystuje się filtry GPF i FAP? Dlaczego używany filtr DPF opłaca się kupić na szrocie? Na wszystkie te pytania odpowiadamy poniżej.
Jako że nie każdy kierowca wie, czym jest szrot i jak dokładnie działa stacja rozbiórki pojazdów, postanowiliśmy nieco ten temat przybliżyć. W poniższym artykule postaramy się również podpowiedzieć, jak uniknąć niepotrzebnych kosztów i potencjalnych problemów przy złomowaniu starego auta.
W dobie dbałości o planetę i otaczające nas środowisko dużo miejsca poświęca się zagadnieniom ekologicznym. Przekłada się to bezpośrednio na motoryzację, która zrobiła wiele, by na naturę oddziaływać jak najmniej. Samochody od lat wyposażane są w elementy pomagające im stać się przyjaznymi środowisku. Jednym z takich elementów jest katalizator.
Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w 2021 r. zezłomowano 485 515 samochodów osobowych. Było to blisko 20% więcej niż w roku 2020, ale do rekordu z roku 2018 trochę zabrakło. Wówczas na polskich złomach wylądowało ponad pół miliona osobówek. Jakie zasady obowiązują nas, gdy do kasacji chcemy oddać nasz samochód? O czym musimy pamiętać? Na ile pojazd dostarczany do stacji demontażu musi być kompletny?
Niemalże każdy samochód wcześniej czy później trzeba będzie odpowiednio zutylizować. Zdawać by się mogło, iż legalnie problemu ze starym samochodem można się pozbyć na dwa sposoby, ale w praktyce sprowadza się to tego samego rozwiązania. Sprawne lub posiadające wartość kolekcjonerską pojazdy można wystawić na sprzedaż online, ale należy pamiętać tu, iż proces ten może pochłonąć wiele miesięcy i do tego zakończyć się niekoniecznie satysfakcjonującym skutkiem.
Złomowanie starych i niezdatnych do dalszej eksploatacji pojazdów to świetny sposób na uniknięcie niepotrzebnych kosztów ubezpieczenia. W świetle obowiązujących w Polsce przepisów każdy zarejestrowany pojazd musi posiadać opłaconą polisę OC niezależnie od stanu technicznego czy częstotliwości użytkowania. Z tego też powodu, zamiast zastanawiać się miesiącami co zrobić z niesprawnym i nieopłacalnym w naprawie autem zdecydowanie lepiej sprzedać je na złom. Celem dalszej optymalizacji kosztów wielu kierowców korzysta z ostatniej okazji, aby wykręcić cenne elementy wyposażenia.
Właściciele pojazdów, którzy nie chcą opłacać składki OC za nieużytkowany samochód, zobowiązani są do jego wyrejestrowania. Dopiero wtedy należy udać się do ubezpieczyciela w celu zakończenia polisy i otrzymania zwrotu nadpłaconego ubezpieczenia. Czy można wyrejestrować samochód bez złomowania? W jakich przypadkach następuje wykreślenie auta z rejestru? Odpowiadamy na najważniejsze pytania.
W zależności od specyfiki zdarzenia drogowego powypadkowe auta podzielić można na takie, które uczestniczyły w wypadku, kolizji bądź jednym i drugim. Mianem kolizji drogowych określa się zdarzenia drogowe, w których uczestnicy nie doznali poważnych urazów (np. stłuczka parkingowa). Pod terminem takim jak wypadek drogowy kryją się zaś nieco bardziej drastyczne sytuacje, ponieważ z definicji ktoś musiał być ranny, a potencjalnie mógł nawet umrzeć.
Niezdatny do użytku ani naprawy samochód to wbrew pozorom znacznie większy wydatek niż mogłoby się w pierwszej chwili wydawać. Związane jest to przede wszystkim z tym, iż zarejestrowane w Polsce pojazdy muszą posiadać ciągłość ubezpieczenia. Z tego też powodu, nawet jeśli auto nie stoi w ogrzewanym garażu lub na wykupionym miejscu parkingowym to wciąż trzeba za nie zapłacić ubezpieczycielowi.
Niezależnie od marki samochodu po przejechaniu kilkuset tysięcy kilometrów trzeba się liczyć z koniecznością naprawy lub regeneracji. Regularne wizyty w serwisie obniżają oczywiście ryzyko wystąpienia poważnych usterek, ale w niektórych przypadkach są one po prostu nieuniknione. Naprawa opierająca się na wymianie elementu na nowy jest z reguły na tyle kosztowna, że w przypadku starszych samochodów trzeba się poważnie zastanowić nad jej zasadnością.
Samochód niezdatny do jazdy ze względu na swój wiek czy stopień eksploatacji, często oddaje się na złomowisko. Unika się w ten sposób wielu opłat związanych z utrzymaniem pojazdu, a sam właściciel auta może liczyć na ciekawe korzyści. Cały proces złomowania samochodu jest bardzo prosty i wiele firm oferuje szerokie wsparcie w tym zakresie. Istotne jest jednak, aby wybierać wyłącznie złomowiska, które funkcjonują legalnie.
Właściciele pojazdów doskonale wiedzą, jak sporym wydatkiem jest zakup nowych części do swojego samochodu czy motocykla. W wyniku eksploatacji bądź kolizji niektóre podzespoły wymagają wymiany. Nie zawsze muszą one być fabrycznie nowe, gdyż te używane w większości przypadków sprawdzają się w swojej roli, a przy tym pozwalają dosyć sporo zaoszczędzić na naprawach. Używane komponenty można znaleźć na portalach z ogłoszeniami i w sklepach, jednak najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie udanie się na szrot.
W życiu każdego kierowcy przychodzi moment, w którym trzeba pozbyć się swojego samochodu. Można to zrobić, sprzedając go na popularnych serwisach ogłoszeniowych lub w komisach. Pojawia się jednak problem, kiedy auto nie do końca jest sprawne technicznie – zaczynają się kłopoty podczas przeprowadzania regularnego przeglądu, przez co nikt nie kwapi się, aby dokonać zakupu. Są jednak wyjątki. Jednym z nich są skupy samochodów uszkodzonych, których oferta może zadowolić niejednego kierowcę.
Coraz większa część społeczeństwa uważa samochód za pojazd, który ma być tani w utrzymaniu oraz pozwalać przemieszczać się z miejsca A do B. W związku z tym, kiedy tylko pojawi się jakakolwiek większa usterka bądź auto weźmie udział w dużej kolizji, dotychczasowy właściciel stara się pozbyć problemu. Często naprawa mogłaby kosztami znacznie przewyższyć wartość samochodu, dlatego w takich przypadkach, po odebraniu odszkodowania od ubezpieczyciela, pojazd ląduje na złomowisku. Wbrew pozorom auto kasacja jest bardzo opłacalna dla kierowcy - gdyż otrzymuje on odpowiednią sumę, wyliczaną na podstawie wagi samochodu, podczas jego zdawania.
Właściciele starych lub pokolizyjnych pojazdów często zastanawiają się nad tym, w jaki sposób mogą pozbyć się drogiej w naprawie maszyny. Jedną z dostępnych na rynku możliwości jest między innymi udanie się do skupu samochodów, gdzie można zostawić uszkodzone auto jako złom, nie przejmując się jego dalszymi losami. Czym jednak są stacje demontażu pojazdów oraz dlaczego to właśnie tam można bezproblemowo zostawić stary czy uszkodzony samochód?